У 2024/2025 навучальным годзе ва ўстанове адукацыі працягваецца работа па рэалізацыі праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт” па ступенях:
I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік» — для бацькоў вучняў I—IV класаў,
II ступень — «Маё дзіця — падлетак» — для бацькоў вучняў V—IX класаў,
III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік» — для бацькоў вучняў X класа.
Мэта: павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства
Задачы:
фарміраваць каштоўнасна-сэнсавыя асновы бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
садзейнічаць фарміраванню і развіццю псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забяспечваць мэтанакіраваную работу па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
садзейнічаць арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі.
№ | Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў, якія вывучаюцца | Тэрміны правядзення | Форма правядзення | Адказныя |
1 | 1 клас | Класны кіраўнік | ||
1.1 | Тэма 1. Адаптацыя вучняў у 1-ым класе.
Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя вучняў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
14.09.2024 | гутарка | |
1.2 | Тэма 2. Рэжым дня школьніка.
Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
14.12.2024 | практыкум | |
1.3 | Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці.
Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
18.01.2025 | круглы стол | |
1.4 | Тэма 4. Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка.
Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фармавання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці |
19.04.2025 | практыкум | |
2 | 2 клас | Класны кіраўнік | ||
2.1 | Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца .
Захаванне рэжыму дня — важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці |
21.09.2024 | круглы стол | |
2.2 | Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця.
Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям’і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
16.11.2024 | семінар-практыкум | |
2.3 | Тэма 3. Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці.
Сямейны дабрабыт і сямейны няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем’і са ўтоенай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіця |
22.02.2025 | Практыка-арыентаваны занятап | |
2.4 | Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і.
Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
26.04.2025 | круглы стол | |
3 | 3 клас | Класны кіраўнік | ||
3.1 | Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці .
Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, уменні працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў |
26.10.2024
|
гутарка | |
3.2 | Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.
Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мысленні ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
07.12.2024
|
лекцыя | . |
3.3 | Тэма 3. Здаровая сям’я — здаровае дзіця.
Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
18.01.2025
|
дыскусія | |
3.4 | Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка.
Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання |
05.04.2025
|
семінар-практыкум | |
4 | 4 клас | Класны кіраўнік | ||
4.1 | Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў.
Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
28.09.2024 | лекцыя | |
4.2 | Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей.
Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
23.11.2024 | дыскусія | |
4.3 | Тэма 3. Дзіця і камп’ютар.
Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Кампутарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп’ютарам |
15.03.2025 | круглы стол | |
4.4 | Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце | 24.05.2025 | гутарка | |
5 | 5 клас | Класны кіраўнік | ||
5.1 | Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.
Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
28.09.2024 | семінар-практыкум | |
5.2 | Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў
Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацы як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі |
14.12.2024 | круглы стол | |
5.3 | Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.
Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
22.02.2025 | гутарка | |
5.4 | Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям’і.
Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
16.05.2025 | дыскусія | . |
6 | 6 клас | Класны кіраўнік | ||
6.1 | Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і.
Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
28.09.2024 | круглы стол | |
6.2 | Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.
Адхіляюцца паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні паводзінаў падлеткаў, якія адхіляюцца. |
09.11.2024 | семінар-практыкум | . |
6.3 | Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.
Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкоў. Як усцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках |
22.03.2025 | круглы стол | |
6.4 | Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.
Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
24.05.2025 | семінар-практыкум | . |
7 | 7 клас | Класны кіраўнік | ||
7.1 | Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.
Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
21.09.2024 | Лекцыя | |
7.2 | Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.
Працівапраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
07.12.2024 | круглы стол | |
7.3 | Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту
Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
24.03.2025 | круглы стол | |
7.4 | Тэма 4. Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў.
Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
17.05.2025 | Праектна-арыентаваны занятак | |
8 | 8 клас | Класны кіраўнік | ||
8.1 | Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў.
Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт |
21.09.2024 | лекцыя | |
8.2 | Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.
Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
16.11.2024 | семінар-практыкум | |
8.3 | Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.
Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
22.03.2025 | гутарка | |
8.4 | Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.
Паняцце «канфлікт». Сужэнскія сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
17.05.2025 | круглы стол | |
9 | 9 класы | Класны кіраўнік | ||
9.1 | Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.
Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
14.09.2024 | круглы стол | |
9.2 | Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.
Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
23.11.2024 | гутарка | |
9.3 | Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.
Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
22.02.2025 | семінар-практыкум | . |
9.4 | Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію?
Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў. |
25.04.2025 | семінар-практыкум | |
10 | 10 клас | Класны кіраўнік | ||
10.1 | Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?
Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі |
14.09.2024 | гутарка | |
10.2 | Тэма 1. Здароўе — гэта жыццё.
Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія — праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня
|
28.09.2024 | гутарка | |
10.2 | Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці.
Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць взрослеющему дзіцяці |
09.11.2024 | круглы стол | |
10.3 | Тэма 3. Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат.
Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППШ. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя |
22.02.2025 | круглы стол | |
10.4 | Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе?
Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
26.04.2025 | Практыкум з элементамі трэнінга |