Тып урока: Засваенне новых ведаў
Мэта: Стварыць педагагічныя ўмовы для вывядзення правілаў множання і дзялення на 10 праз праблемную сітуацыю.
Задачы:
— вывесці прыём множання і дзялення на 10
— уключыць новыя веды ў сістэму ведаў
— развіваць вылічальныя навыкі
Абсталяванне:
Камп’ютар
Прэзентацыя
Канверты з заданнямі для індывідуальнай працы
Падручнік матэматыкі
Плакат з выявай касмічнага карабля
Кружкі — ілюмінатары
Ход урока:
1.Арганізацыйны момант, эмацыянальны настрой.
Ну-ка правер сябрук,
Можам мы пачаць урок?
Усе ль на месцы?
Усе ль у парадку?
Вось праверым па парадку!
Усе правільна сядзяць?
Усе правільна глядзяць?
-Дзеці, сёння на нашым ўроку прысутнічаюць госці. Давайце з усмешкай прывітаем нашых дарагіх гасцей і з добрым настроем пачнём наш урок.
2.Актуалізацыя ведаў
— Сёння на ўроку мы даведаемся шмат новага і цікавага. Але перш чым пачнем, давайце адгадаем загадкі.
Франтальная работа
- Вельмі строгая навука,
Вельмі дакладная навука,
Цікавая навука –
Гэта — … (матэматыка).
- Дзеянее пры памнажэнні лікаў (множанне)
- Вынік дзеяння складання (сума)
- Назва кампанента пры складанні (складаемае)
- Вынік дзеяння множання (здабытак)
- Вынік дзеяння аднімання (рознасць)
Слайд
1) матэматыКа
2) мнОжане
3) Сума
4) складаеМае
5) здАбытак
6) рознаСць
— Паглядзіце, якое слова атрымалася ў выдзеленых клетках (космас)
-Паважаныя, скажыце, хацелі б вы стаць касманаўтамі?(так)
Слайд
— А ці ведалі вы, што 17 лістапада 2016 года беларус Алег Навіцкі ў саставе міжнароднага экіпажа стартаваў з касмадрома Байканур на караблі “Саюз МС-03”. Гэта была 50-я, юбілейная экспедыцыя на МСК. Летчык-касманаўт, Герой Расіі Алег Навіцкі ў экспедыцыю ўзяў Дзяржаўны флаг Рэспублікі Беларусь і прывез яго на Міжнародную касмічную станцы
ю ў знак павагі да роднай зямлі, блізкім людзям.
-Паглядзіце, які выдатны касмічны карабель есць у нас, на ім мы можам таксама адправіцца ў космас. Але паляцець у іх змогуць толькі сапраўдныя касманаўты. Яны павінны быць разумнымі, уважлівымі, старанымі. Ці ёсць у нас такія вучні? Вось і праверым.
— На кожным касмічным караблі вядуць бартавы журнал, у які запісваюць усё, што адбылося за час палёту.У нас таксама будуць свае журналы- гэта нашыя сшыткі. Адкрыйце іх ,калі ласка, і запішыце сённяшнюю дату, класная работа.
Вусны лік
(Настаўнік зачытвае выразы, вучні запісваюць адказы ў сшытках, адзі нучань ля дошкі)
1) лік 11 паменшыце на 9 (2)
2) знайдзіце суму лікаў 14 і 6 (20)
3) знайдзіце рознасць лікаў 73 і 70 (3)
4) памяншаемае 38, аднімаемае 8, знайдзіце рознасць (30)
5) знайдзіце здабытак лікаў 4 і 1 (4)
6) першае складаемае 25, другое 15, знайдзіце сумму (40)
7) дзялімае 10, дельнік 2, знайдзіце дзель (5)
8) лік 48 павялічце на 2 (50)
9) ад рознаці лікаў 20 і 10 одняць 4 (6)
10) колькі сантыметаў у 6 дэцыметрах? (60)
-Ці ёсць заканамернасць? Праверым, звярніце ўвагу на экран. Давайце таксама заканамерна прадоўжым рад двума лікамі
(7, 70)
- Вызначэнне тэмы ўрока. Пастаноўка і фіксацыя праблемы.
— Адкажыце на пытанне, навошта нам умець множыць і дзяліць? (адказы дзяцей)
Слайд
-Давайце прачытаем выразы і паспрабуем растлумачыць іх. Што адазначае памножыць на…, падзяліць на…?
3 · 3 5 · 2
9 · 10 50 : 10
4 · 1 3 · 0
6 : 1 2 · 2
— Паглядзіце, ці ўсе выразы мы зможам рашыць? Якія выразы лягчый рашыць, а якія цяжэй? Чаму? (цяжэй рашаць выразы з множаннеі м дзяленнем на 10, таму што мы гэтага яшчэ не ўмеем)
— Давайце паспрабуем вызначыць тэму
нашага ўрока …(“Множанне і дзяленне на 10”)
4.Пошук рашэння. Першаснае замацаванне
— Так як тэма ўрока “Множанне і дзяленне на 10”, то давайце спачатку навучымся множыць на 10. Паспрабуем рашыць такі выраз:
4*10
— Каб памножыць лік на 10, трэба д
а гэтага ліку дапісаць справа ноль. Атрымаем: 4*10=40 (настаўнік запісвае выраз на дошцы)
— Давайце зробім вывад (каб памножыць лік на 10, трэба да яго дапісаць справа ноль)
— А зараз дапішыце два падобныя выразы, у якіх лік множым на 10.
(Напрыклад: 2*10, 3*10, 5*10 і г.д) (узаемаправерка, можна спытаць у некалькіх вучняў, якія выразы прыдумалі яны )
Індывідуальная праца
Слайд
-Звярніце ўвагу на экран. Давайце прачытаем верш па ролях.
(Настаўнік раздае лісткі з вершамі кожнаму з вучняй. Пакуль 3 вучні чытаюць у голас, астатнія сочаць)
Сказаў вясёлы круглы нуль
Суседачцы адзінцы:
-З табою блізенька давай
Стаяць мы на стронцы?
Паглядзела на яго
Позіркам сур’ёзным:
-Ты – нуль, не маеш нічаго,
Не стой ты тут са мною!
Нуль гаворыць:
— Ведаю, што нічаго не маю
Ці можаш стаць
Ты дзесяцю,
Калі не буду я з табою,
Ты адзінокая цяпер,
Маленькая, худая,
А будзеш большая ў 10 разоў,
Калі я стану справа!
Дарэмна думаюць, што нуль
Маленькую ролю мае!
Мы двойку
Ў дваццаць пераўтворым,
З трояк і чацверак.
Мы можам, калі захочам
Скласці 30, 40.
Слайд
– А цяпер паназіраем, як з ліку 2 атрымаць 20.
2*10 = 20, запішыце гэты выраз.
— Складзіце іншы выраз на множанне з гэтымі ж лікамі.
10*2=20
— Выканаем праверку. Якімі дзеяннямі можна праверыць множанне (дзяленнем).
20:2=10
20:10=2
— Падкрэсліце выраз, у якім дзялілі на 10. Што заўважылі? Давайце паспрабуем выканаць вывад:каб лік падзяліць на 10, неабходна адкінуць справа адзін ноль.
— Выберыце любую пар
у лікаў і складзіце выразы на дзяленне.
— Нам патэлефанаваў іншапланецянін Альф. Ён выбраў такую пару лікаў і склаў такія прыклады. Давайце паглядзім (увага на экран).
9, 90
— Ну што, мы даведаліся, як памнажаць і дзяліць на 10? Давайце яшчэ раз паўторым:
Каб лік памножыць на 10, неабходна да яго прыпісаць справа адзін ноль.
Каб лік падзяліць на 10, трэба адкінуць справа адзін ноль.
— Адкрыйце, калі ласка, падручнік на старонцы 78, самастойна выканайце заданне №1. Першы варыянт рашае першы слупок, другі варыянт – другі слупок.
Самастойная праца вучняў
Фізкльтхвілінка
Я хачу стаць касманаўтам,
Апранаю я скафандр,
Палячу я на ракеце
І адкрыю ўсе планеты!
Адзін, два, тры, чатыры, пяць,
Ў космас адпраўляемся.
Ад Зямлі мы адрываемся,
Даляцім да Месяца.
Да арбіты падцягнемся
І дадому зноў спяшаемся.
— А ці ведаеце вы, як называецца месца, адкуль узлятаюць касмічныя караблі? (касмадром) Давайце паспрабуем рашыць пра яго вось такую задачу, увага на экран.
Слайд
Новы касмадром мае квадратную форму з стараной 10 км. Уздоўж яго неябходна іпабудуваць агароджу. Колькі неабходна метраў агароджы?
— Што нам неабхо
дна знайсці? (знайсці Р)
1) 10+10+10+10=40 (м.)
— Паспрабуйце знайсці перыметр з дапамогай множання.
2) 4*10= 40(м.)
— Бачыце, які ён вя
лікі. Яго плошча вымяраецца з дапамогай кіламетраў. Падумайце, якімі адзінкамі вымярэня мы з вамі карыскталіся пры вымярэнні плошчы нашага касмадрома, для маленькага касмічнага карабля? (сантыметры і дэцыметры)
— Давайце менавіта гэта мы і вызначым. Выканайце заданне з падручніка, №4. Першы варыянт выконкае першы слупок, другі варыянт- другі.
— Абмяняйцеся сшыткамі і выканайце ўзаемаправерку.
Слайд
— Іншапланецянін Альф паспрабаваў выслаць нам заданне, але сувязь з ім перапынілася. Паглязіце, што ў гэтым заданні не так?
– Ці можам выкан
аць яго? Чаму? ( няма пытання). Давайце гэта выправім. Прыдувайце такое пытанее да задачы, каб яно было звязана з тэмай нашага сенняшняга ўрока (на якую адлегласць яна аддаліцца за 10 год?)
– Решыце задачу. Давайце п
раверым, увага на экран.
Гімнастыка для вачэй
5.Замацаванне тэмы ўрока.
-Давайце адкрыем канверты , у іх Альф пакінуў для вас апошняе заданне.
Самастойная работа
6.Вынік урока
— Што новага даведаліся на ўроку? Якія цяжкасці узнікалі? Якое заданне было для вас самым цікавым?
7.Рэфлексія.
Слайд
— Давайце па чарзе скажам слова Я… Потым выберыце любое са слоў, якое адносіцца да вас на гэтым уроку.
- даведаўся
- здзівіўся
- задумаўся
- запомніў
- навучыўся
- засумняваўся
- паўтарыў
- не зразумеў
Слайд
— Шаноўныя вучні, вялікі дзякуй вам за ўрок. Мне цікава было працаваць сення з вамі. Вы сапраўды самыя стараныя, уважлівыя і разумныя вучні. Я вазьму вас у палёт на касмічным караблі (плакат). Палёт у дзіўны свет адкрыццяў і новых ведаў, пад назвай ШКОЛА.
— У маім караблі шмат ілюмінатараў. Яны для вас. Вось я намалявала свой партрэт у акенцы (прыклейваю)
-Хто хоча са мной у палёт, вазьміце кружкі – ілюмінатары, намалюйце свой партрэт і прыляпіце.
— Адправімся ў палёт за новымі ведамі…