Мэта: фарміраваць уменне аналізіраваць і рашаць састаўныя задачы з сувяззю “Было-змянілася-стала”;
- развіваць кемліваць, знаходлівасць;
- выхоўваць неабходнасць узаемадапамогі і падтрымкі аднакласнікаў
Ход урока
1.Арганізацыйны момант
Праз Інтэрнэт да другакласнікаў звярнуўся хлопчык . Сваё імя ён зашыфраваў ў рэбусе. Давайце разгадаем яго. ( Ваня ) Ваня працяглы час хварэў і доўга не наведваў школу. І цяпер ён шукае вучняў, якія дапамогуць яму ў вучобе.
Ці змаглі б вы яму дапамагчы?
Дапамагчы Вані гэта добра. А каму патрэбна будзе дапамога ў вучобе ў нашым класе?
Каб дапамагаць у вучобе трэба многа ведаць і умець правільна рашаць.
Для гэтага трэба добра працаваць і старацца.
Звярніце ўвагу, на сталах ляжаць табліцы . Гэта ацэначныя лісты. На іх вы будзеце адзначаць рэзультаты сваёй работы. У канцы ўрока па лістах вы зможаце ацаніць сваю работу на ўроку і зразумець хто з вас зможа дапамагчы Даніку ў вучобе.
- Вуснае лічэнне
Правядзём матэматычную размінку
- Практыкаванне на камп’ютары “Вучымся лічыць з гномікамі” .
- Знайдзі ў кожным радзе лішнюю картку.
Індывідуальныя заданні
Сш. для стым. заданняў №5 с. 45
Адказы адзначаюцца ў ацэначных лістах (АОП, М72Л, В4Ш)
- Устаў прапушчаныя знакі +, —
39 * 1*5*40= 5
69*9*1*9=50
43*40*17*20=0
Работа ўпарах
Адказы адзначаюцца ў ацэначных лістах. (5, 50, 0)
- Пастаноўка тэмы і мэты ўрока
Ці любіце вы рашаць задачы?
Сёння на ўроку мы будзем вучыцца аналізіраваць і рашаць састаўныя задачы з сувяззю “было –змянілася – стала”
(вывешваецца табліца)
— А як называюцца задачы, якія рашаюцца ў адно дзеянне?
— Якія задачы называюцца састаўнымі?
- Падрыхтоўка да ўспрымання новай тэмы
Але спачатку я праверу ці ўмееце вы рашаць простыя задачы?
- У першым пад’ездзе 20 кватэр. А ў другім на 3 кватэры больш, колькі кватэр у другім пад’ездзе?
- Тату 35 гадоў. Ён на 5 гадоў старэйшы за маму. Колькі гадоў маме?
- Было 3 дзясяткі яек. 1 дзясятак зрасходавалі на салату. Колькі яек засталося? —
- Бабуля спякла 14 булачак і 6 піражкоўз павідлам і 8 піражкоў з мясам. Што абазначаюць запісы? Пастаўце пытанне да задачы адпаведна дзеянню.
- 6 14 – 6 14 + 8 + 6
- Маша выразала 9 сняжынак у школе і некалькі дома.Колькі сняжынак выразала Марына дома , калі ў яе стала 17 сняжынак.
Скласці адваротныя задачы.
- Усе адказы задач адзначаюцца ў ацэначных лістах (23, 30, 20, 8)
- Работа над тэмай урока
- Калектыўная работа
Занятак №10 с.42 Задача № 1,2,3. (Рабочы сшытак)
- Самастойная работа па варыянтах
1варыят — №1 с.43
2варыянт — №2 с. 43 (Рабочы сшытак)
- Задача ад Вані.
У прамавугольніка і квадрата па 20 алоўкаў у кожнага. Прамавугольнік падарыў кругу 9 алоўкаў. А квадрат падарыў трохвугольніку толькі алоўкаў, колькі засталося ў прамавугольніка. Колькі алоўкаў засталося ў квадрата?
Схема задачы
Б З ( -) С
Пр 20 9 ?
Кв 20 ? ?
- Чым задача адрозніваецца ад папярэдняй? (Адно пытанне)
Калектыўны аналіз і рашэнне задачы
(Адказ задачы 9 адзначыць у табліцы) (9)
- Замацаванне
- Рашэнне лагічных задач
- Падвядзенне вынікаў урока.
Паглядзіце ў свае ацэначныя лісты і скажыце, якое слова ў вас атрымалася. (Я)
Што гэта значыць?
Вы малайцы, добра працавалі. Вы зможаце аказаць дапамогу Даніку ў вучобе.