Канспект занятка для дзяцей старэйшай групы з АНМ 3 уз.па тэме:«Транспарт» (В.І.Зелянеева)

Задачы:

Адукацыйныя:

  • працягваць вучыць ўзгадненні колькасных лічэбнікаў з прыметнікамі і назоўнікамі; ўзгадненні прыметнікаў і назоўнікаў у родзе, ліку, склоне; падборы да дзеяслова назоўнікаў і дзеясловаў да назоўніка;
  • замацоўваць фарміраванне абагульняючых паняццяў «пасажырскі транспарт», «грузавы транспарт», «спецыяльны транспарт»; дыферэнцаваць грузавы і пасажырскі транспарт;
  • практыкаваць дзяцей у практычным ужыванні назоўнікаў у родным склоне; ва ўжыванні множнага лікуназоўнікаў;
  • удакладніць разуменне і практычнае ўжыванне приставочных дзеясловаў і прыназоўнікаў у гаворкі.

Карэкцыйна — развіваючыя:

  • Развіваць уменне разумець звернутую гаворка; слыхавое увагу;
  • развіваць псіхічныя працэсы: увага, памяць, мысленне;
  • развіваць уменне арыентавацца ў прасторы;
  • развіваць агульную і дробную маторыку.

Выхаваўчыя:

  • Павышаць самаацэнку дзяцей, спрыяць паляпшэнню іх эмацыйнага дабрабыту;
  • развіваць пачуццё суперажывання; зняць цягліцавыя і эмацыйныя заціскі.

Абсталяванне: домік; кубікі; каменьчыкі (рака, стол з пяском, машынкі (якія змогуць заехаць на мост, прадметныя малюнкі пасажырскага транспарту (аўтобус — аўтобус, тралейбус — тралейбусы, трамвай — трамваі, аўтамабіль — аўтамабілі, матацыкл — матацыклы, цягнік, самалёт — самалёты, цеплаход — цеплаходы, прадметныя малюнкі грузавога транспарту (грузавікі, прадметныя малюнкі спецыяльнага транспарту (хуткая дапамога, пажарная машына, карткі для развіцця графамоторных навыкаў, аўдыё суправаджэнне, ПК, люстэркі.

Ход заняткі:

  1. Арганізацыйны момант.

Карагод «Ну – ка ўсе ўсталі ў круг…»

Развіццё артыкуляцыйнай маторыкі і маўленчага дыхання.

  1. Увод у тэму.

1) — Я зараз назаву некалькі слоў, а вы здагадайцеся, аб чым мы будзем гаварыць на занятку: трамвай, аўтобус, самалёт, матацыкл. карабель, аўтамабіль, цягнік. Здагадаліся?

(1 слайд)

— Мы будзем гаварыць аб транспарце.

  1. Асноўная частка.

(2 слайд – 9 слайд)

  1. 3агадки.

— А вы любіце загадкі?

— Тады я буду вам загадваць загадкі пра транспарт.

* Што за цуд – доўгі дом,

Пасажыраў шмат у ім,

Носіць абутак з гумы,

А сілкуецца бензінам (аўтобус).

— А хто кіруе аўтобусам? – Аўтобусам кіруе кіроўца.

* Па асфальце едзе дом,

Дзетак шмат у ім.

А над дахам лейцы, ён хадзіць

Без іх не можа (тралейбус).

— А хто кіруе тралейбусам? – Тралейбусам кіруе кіроўца.

* Вельмі рана за акенцам – стук, і звон, і завіруха.

Па прамым сталёвым дарожках ходзяць чырвоныя дома (трамвай).

— А хто кіруе трамваем? — Трамваем кіруе кіроўца.

* Каб цябе я павёз, мне не патрэбны авёс,

Накармі мяне бензінам, на капыткі дай гумы,

І тады, падняць, пабяжыць … (аўтамабіль).

— А хто кіруе аўтамабілем? – Аўтамабілем кіруе кіроўца.

* Нясецца і страляе, бурчыць скорагаворкай

Трамваю не угнацца за гэтай тараторкой (матацыкл).

— А хто кіруе матацыклам? – Кіруе матацыклам матацыкліст.

* Смела ў небе праплывае,

Абганяючы птушак палёт,

Чалавек ім кіруе.

Што такое.? (Самалёт).

— А хто кіруе самалётам? – Самалётам кіруе пілот.

* Палатно, а не дарожка,

Конь, не конь – сараконожка,

Па дарожцы той паўзе

Увесь абоз адзін вязе (цягнік).

— А хто вядзе цягнік? – Цягніком кіруе машыніст.

* Па хвалях палац плыве,

На сабе людзей вязе (карабель).

— А хто кіруе караблём? – Караблём кіруе капітан.

(10 слайд)

— Разгледзьце малюнкі. Скажыце, гэты транспарт перавозіць людзей ці грузы? – Гэты транспорт перавозіць людзей.

— Як называюць людзей, якія едуць у транспарце? – У транспарце едуць пасажыры.

— Як называецца транспарт, які перавозіць пасажыраў? – Пасажырскі транспарт.

  1. Гульня «Чаго не стала?»

(11 слайд)

— Давайце пагуляем з гэтымі малюнкамі.

(12 – 13 слайды)

— Чаго не стала? – Не стала цягніка.

— Чаго не стала? – Не стала самалёта.

  1. Гульня «Адгадай па дзеянню».

(14 слайд)

— Здагадайцеся, пра які транспарт я скажу:

— Якая машина дапамагае лекарам аказваць дапамогу хворым? – Гэта хуткая дапамога.

— Якая машина дапамагае паліваць вуліцы? – Гэта палівальная машына.

— Якая машина дапамагае міліцыянерам? – Гэта міліцэйская машына.

— Якая машына дапамагае людзям тушыць пажары. – Гэта пажарная машына.

— Гэта таксама транспарт, спецыяльны.

— Усе астатнія машыны возяць грузы.

— Як называецца транспарт, які возіць грузы? – Гэта грузавы транспарт.

(Лагапед паказвае 15 слайд)

  1. Гульня «Што лішняе. Чаму?»

(16 – 17 слайды)

На дошцы дзецям прапануюцца дэманстрацыйныя карткі для дыферэнцыяцыі пасажырскага і грузавога транспарту, дзеці называюць «лішні» транспарт і тлумачаць,чаму: «Лішні аўтобус, таму што ён – пасажырскі транспарт, а астатнія аўтамабілі – грузавы».

(18 слайд)

— Малайцы!

  1. Рухомая гульня «Падбяры дзеянне да прадмета».

— Хлопцы, цяпер на хвілінку вы ператворыцеся ў самалёты. Я называю дзеянне. Калі я правільна называю дзеянне, вы выцягніце рукі ў бакі – гэта будуць крылы самалётаў. Калі не правільна, вы апусціце рукі.

Далей дзеці «садзяцца» ў аўтамабілі.

Самалёт – ляціць, плыве, гудзе, варта, узлятае, скача, адплывае, прызямляецца.

Аўтамабіль – едзе, гудзе, ляціць, варта, заязджае, плыве, скача, праязджае.

  1. Гульня «Адзін – шмат», «Многа – адзін».

Лагапед змешвае прадметныя малюнкі з пасажырскім і грузавым транспартам у адзіночным і ў множным ліку. Бярэ сам малюнкі і раздае дзецям. Далей гульня праводзіцца ў форме дыялогу.

— У мяне ёсць аўтобусы. – А ў мяне ёсць аўтобус.

— У мяне ёсць трамвай. – Ау мяне ёсць трамваі.

— У мяне ёсць самалёты. – А ў мяне ёсць самалёт.

— У мяне ёсць тралейбус. – А ў мяне ёсць тралейбусы.

— У мяне ёсць матацыклы. – А ў мяне ёсць матацыкл.

— У мяне ёсць аўтамабіль. – А ў мяне ёсць аўтамабілі.

— Малайцы!

— Для наступнага заданні нам трэба падрыхтаваць  нашыпальчыкі.

Развіццё дробнай маторыкі.

  1. Развіццё графомоторных навыкаў.

(Абвесці па контуры караблік і пусціць яго па рацэ).

  1. Гімнастыка для вачэй.

Аўтобус

Мы ў аўтобусе сядзім, Глядзяць.

Ва ўсе бакі глядзім.

Глядзім назад, глядзім наперад, Паварот галавы направа – налева.

А аўтобус не шанцуе. Глядзяць.

У нізе рэчка – глыбока, Апусціць вочы ўніз.

Уверсе птушачкі – высока. Падняць вочы ўверх.

Шчоткі па шкле шастаюць, Рух вачыма направа – налева.

Усе кропелькі зрушхочуць.

Колы закруціліся, Кругавыя кручэння вачыма.

Наперад мы пакаціліся.

Фізхвілінка«Аўтамабілі» (развіццё фанематычнага ўспрымання).

  1. Гульня «Пясочная краіна».

— А зараз мы адправімся ў Пясочнуюкраіну. (Дзеці падыходзяць да стала з пяском).

— Што знаходзіцца на палянцы? Гэта гараж. Гэта дом. Гэта мост. Гэта рака.

— Як вы думаеце, дзе могуць стаяць машыны? – Машыны стаяць у гаражы.

— Давайце паглядзім.

— А цяпер я буду паказваць дзеянне, якое буду называць.

— Мая машына выязджае з гаража.

Далей лагапед просіць аднаго з дзяцей паўтарыць дзеянне і назваць яго. І так кожнае дзіця.

— Мая машына едзе па дарозе. – Мой аўтобус едзе па дарозе.

— Мая машына аб’ехала вакол дома. – Мой аўтобус аб’ехаў вакол дома.

— Мая машына пад’ехала да моста. – Мой аўтобус пад’ехаў да моста.

— Мая машына заехала на мост. – Мой аўтобус заехаў на мост.

— Мая машына едзе па мосце. – Мой аўтобус едзе па мосце.

— Мая машына з’ехала з моста. – Мой аўтобус з’ехаў з моста.

— Мая машына ад’ехала ад моста. – Мой аўтобус ад’ехаў ад моста.

— Мая машына пад’ехала да гаража. – Мой аўтобус пад’ехаў да гаража.

— Мая машына заехала ў гараж. – Мой аўтобус заехаў у гараж.

— Малайцы, добра гулялі!

  1. Вынік занятка.

— Дзеці, вы запомнілі, як адным словам назваць самалёт, карабель, аўтамабіль? А як называецца транспарт, які перавозіць пасажыраў? А як называецца транспарт, які перавозіць грузы?

  1. Рэлакс, колератэрапіі.
  2. Дзеці атрымліваюць у падарунак машынкі.

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.