Настаўнік матэматыкі: Сёння ў нас вельмі незвычайны ўрок. Незвычайны, па-першае, таму, што гэта адначасова і ўрок алгебры і ўрок інфарматыкі. А па-другое, што нашаму ўроку папярэднічала вельмі вялікая, вельмі сур’ёзная і адказная работа, як па матэматыцы, так і па інфарматыцы.
Задачы:
- адукацыйныя: знаёміць з правіламі рашэння паказальных раўнанняў; даць уяўленне пра выкарыстанне ў пошуку рашэнняў магчымасцяў электронных табліц Excel; выпрацоўваць уменне ўжывання ўласцівасцяў функцыі ў рашэнні ўраўнанняў; вучыць валоданню прыёмамі пабудовы графікаў паказальных функцый у асяроддзі Excel.
- выхаваўчыя: паказаць ролю тэхнічных сродкаў у засваенні новага матэрыялу; уключаць у актыўную практычную дзейнасць; удасканальваць навыкі матэматычнага аналізу.
- развіваючыя: фарміраваць крытычнае мысленне; уменні аналізаваць, вылучаць галоўнае, абагульняць і рабіць высновы.
- Вусная работа:
1) Якія з пералічаных паказальных функцый з’яўляюцца нарастаючая і, а якія спадаючая? (слайд прэзентацыі)
2. Чаму? (функцыя y = ax завецца нарастальнай на мностве рэчаісных лікаў, калі а>1, спадае пры 0<a<1).
Настаўнік інфарматыкі: Разгледзім функцыю y = 5х , яе ўласцівасць манатоннасці. У якой з запісаў лагічнай умовы няма памылак? Знайсці памылкі ў запісы лагічнай умовы: ( слайд прэзентацыі)
А | х | у | адказ |
5 | 0 | 1 | узрастае |
1 | 5 | ||
2 | 25 | ||
3 | 125 | ||
4 | 625 | ||
5 | 3125 |
1) = калі (а2>1;”нарастальная”)
2) = калі (а2>1;нарастальная)
3) = калі ($а$2>1;”нарастальная”)
(На слайдзе):
- няма знака абсалютнай ссылкі;
- няма знака абсалютнай ссылкі; не выдзелен кавычкамі сімвальны тып пераменнай;
- няма памылак
Матэматык: 2). Знайсці вобласць вызначэння функцыі
Што завецца вобласцю вызначэння функцыі? (мноства значэнняў, якія можа прымаць аргумент). (Прыклады на слайдзе прэзентацыі)
Інфарматык . Запісаць лагічную ўмову вобласці вызначэння функцыі y = калі (B2<>2;”вызначана”;”невызначана”)
y = = калі(b2<>2;”вызначана”;”невызначана ”)
Матэматык. 3) Параўнайце (на слайдзе прэзентацыі)
- II. Рашэнне ураўненняў.
Мэта: паказаць спосаб рашэння ураўненняў параўнаннем значэнняў выразаў у левай і правай частках ураўнення.
= x-2=0 x=2
2) х=-3
У гэтым заданні праверым карані ўраўнення ў электронных табліцах: параўнальныя значэнні левай і правай частак ураўнення, знойдзем іх роўнасць.
Рашэнне № 2.56 (2,3)
III. Работа ў электронных табліцах.
Задача. Паказальная функцыя часта выкарыстоўваецца пры апісанні розных фізічных працэсаў. Радыёактыўны распад апісваецца формулай m(t) = m0 (дзе m(t), m0 — маса радіаактыўнага рэчыва адпаведна ў мамент часу t, і пачатковый t = 0. T – перыяд паўраспада (прамежак часу, за які першапачатковая колькасць рэчыва памяньшаецца ўдвая).
Задача. Пры радыёактыўным распадзе колькасць рэчыва памяншаецца -за суткі. Перыяд паўраспаду роўны 1 суткам. Праз колькі дзён пасля пачатку распаду радыёактыўнага рэчыва застанецца 31,25 г.; 7,8125 г; калі першапачатковая маса радыеактыўнага рэчыва раўна 250 г.
Дадзена:
m0 = 250 г? T= 1
m(t1) = 31,25 г
m(t2) = 7,8125 г
Знайсці t1, t2.
Выканаць заданне самастойна.
m = m 0·0,5 t
m(t)= m0 ( m0 ( m0 (
- I Кампьютарная падтрымка кантроля па тэме “Паказальная функцыя”.
- Дамашняе заданне
На стале ляжаць у чатыры шэрагу геаметрычныя фігуры: трохвугольнік, ромб, круг і квадрат. Колеры гэтых фігур — зялёны, жоўты, сіні, чырвоны. Фігура чырвонага колеру ляжыць паміж зялёнай і сіняй, справа ад жоўтай фігуры ляжыць ромб, круг ляжыць правей трохвугольніка і ромба, прычым трохвугольнік ляжыць не з краю і, нарэшце, фігура сіняга колеру не ляжыць побач з фігурай жоўтага колеру. Якога колеру круг? Варыянты адказаў: 1) зялёны 2) жоўты 3) сіні 4) чырвоны 5) сіні ці чырвоны