Інтэграваны ўрок па тэме «Рашэнне паказальных ураўненняў па сродкам выкарыстання мажлівасцей праграммы EXCEL» ( Асіюк І. В., Асіпчук Т. В.)

 

Настаўнік матэматыкі: Сёння ў нас вельмі незвычайны ўрок. Незвычайны, па-першае, таму, што гэта адначасова і ўрок алгебры і ўрок інфарматыкі. А па-другое, што нашаму ўроку папярэднічала вельмі вялікая, вельмі сур’ёзная і адказная работа, як па матэматыцы, так і па інфарматыцы.

Задачы:

  • адукацыйныя: знаёміць з правіламі рашэння паказальных раўнанняў; даць уяўленне пра выкарыстанне ў пошуку рашэнняў магчымасцяў электронных табліц Excel; выпрацоўваць уменне ўжывання ўласцівасцяў функцыі ў рашэнні ўраўнанняў; вучыць валоданню прыёмамі пабудовы графікаў паказальных функцый у асяроддзі Excel.
  • выхаваўчыя: паказаць ролю тэхнічных сродкаў у засваенні новага матэрыялу; уключаць у актыўную практычную дзейнасць; удасканальваць навыкі матэматычнага аналізу.
  • развіваючыя: фарміраваць крытычнае мысленне; уменні аналізаваць, вылучаць галоўнае, абагульняць і рабіць высновы.

  1. Вусная работа:

 1) Якія з пералічаных паказальных функцый з’яўляюцца нарастаючая і, а якія спадаючая? (слайд прэзентацыі)

2. Чаму? (функцыя y = ax завецца нарастальнай на мностве рэчаісных лікаў, калі а>1, спадае пры 0<a<1).

Настаўнік інфарматыкі:  Разгледзім функцыю y = 5х  , яе ўласцівасць манатоннасці. У якой з запісаў лагічнай умовы няма памылак? Знайсці памылкі ў запісы лагічнай умовы: ( слайд прэзентацыі)

А х у адказ
5 0 1 узрастае
1 5
2 25
3 125
4 625
5 3125

1) = калі (а2>1;”нарастальная”)

 2) = калі (а2>1;нарастальная)

3) = калі ($а$2>1;”нарастальная”)

(На слайдзе):

  • няма знака абсалютнай ссылкі;
  • няма знака абсалютнай ссылкі; не выдзелен кавычкамі сімвальны тып пераменнай;
  • няма памылак

Матэматык: 2). Знайсці вобласць вызначэння функцыі

Што завецца вобласцю вызначэння функцыі? (мноства значэнняў, якія можа прымаць аргумент). (Прыклады на слайдзе прэзентацыі)

Інфарматык . Запісаць лагічную ўмову вобласці вызначэння функцыі y =  калі (B2<>2;”вызначана”;”невызначана”)

y =   = калі(b2<>2;”вызначана”;”невызначана ”)

Матэматык. 3) Параўнайце (на слайдзе прэзентацыі)

  1. II. Рашэнне ураўненняў.

 Мэта: паказаць спосаб рашэння ураўненняў параўнаннем значэнняў выразаў у левай і правай частках ураўнення.

  =   x-2=0   x=2

2) х=-3

У гэтым заданні праверым карані ўраўнення ў электронных табліцах: параўнальныя значэнні левай і правай частак ураўнення, знойдзем іх роўнасць.

 Рашэнне № 2.56 (2,3)

III. Работа ў электронных табліцах.

Задача. Паказальная функцыя часта выкарыстоўваецца пры апісанні розных фізічных працэсаў. Радыёактыўны распад апісваецца формулай m(t) = m0 (дзе m(t), m0  — маса радіаактыўнага рэчыва адпаведна ў мамент часу t, і пачатковый t = 0. T – перыяд паўраспада (прамежак часу, за які першапачатковая колькасць рэчыва памяньшаецца ўдвая).

Задача. Пры радыёактыўным распадзе колькасць рэчыва памяншаецца -за суткі. Перыяд паўраспаду роўны 1 суткам. Праз колькі дзён пасля пачатку распаду радыёактыўнага рэчыва застанецца 31,25 г.; 7,8125 г; калі першапачатковая маса радыеактыўнага рэчыва раўна 250 г.

Дадзена:

m0 = 250 г? T= 1

m(t1) = 31,25 г

m(t2) = 7,8125 г

Знайсці  t1, t2.

Выканаць заданне самастойна.

m = m 0·0,5 t

m(t)= m0 (    m0 ( m0 (

  1. I Кампьютарная падтрымка кантроля па тэме “Паказальная функцыя”.
  1. Дамашняе заданне

На стале ляжаць у чатыры шэрагу геаметрычныя фігуры: трохвугольнік, ромб, круг і квадрат. Колеры гэтых фігур — зялёны, жоўты, сіні, чырвоны. Фігура чырвонага колеру ляжыць паміж зялёнай і сіняй, справа ад жоўтай фігуры ляжыць ромб, круг ляжыць правей трохвугольніка і ромба, прычым трохвугольнік ляжыць не з краю і, нарэшце, фігура сіняга колеру не ляжыць побач з фігурай жоўтага колеру. Якога колеру круг? Варыянты адказаў: 1) зялёны 2) жоўты 3) сіні 4) чырвоны 5) сіні ці чырвоны

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.